搜尋此網誌

2008年1月13日星期日

一瞬間, 惜緣

一個我認識了9年的朋友
他很知道我的過去, 我的憂慮, 我的失敗, 我以前男友的事.
我也知道他的很多, 他的過失, 他戀愛失敗的經歷.
當我們知道對方的太多(缺點), 我對他不會有任何幻想.
畢竟我們都千瘡百孔.

我現在不知道他眼中的我是怎樣的. 或是, 沒有知道的興趣.

幾日前一次偶遇, 牽動我去想一些事情. 如果我們現在才認識, 我們可能走在一起了. 為什麼我只去看新鮮的人和事? 舊有的, 可能我一直忽略了.
他現在應該很忙了.

p.s.想起一個舊故事. 有時間請看2005年11月12日的diary

7 則留言:

Unknown 說...

histiry, we all have history, maybe we all know the history of others, even a part of it.
are you sure you tell him all your history? are you sure that he tell you all his history?
i dont think so. so to some extent, he is new to you in some area.
go ahead and move, you dare to say what you want, go ahead. i can borrow you my brave also.
you are yong, long long way to go. why miss the chance?

匿名 說...

兩年多前,當我丟下和自己一起四年半的男朋友,跟一個一見鍾情的人一起(但對方沒有給我甚麼幸福).這個相識多年的朋友問我,他會否是下一個被考慮的人.我沒有給他任何機會.
坦白說,我一直都相信,做3年情人,或30年的朋友,後者來得更值得.
何況,我和這個老朋友沒有chemistry... 直到一天他有機會看到這段,再想吧~~

Unknown 說...

i understand now.
pls also ignore my blog messgae. you know, it is to you.

Unknown 說...

或者有些人只適合做朋友,既然你也覺得他有咁多缺點...the best is yet to come.

匿名 說...

在這裡,我想和你們分享一首歌: way back into love (在黃山時,我的同事以這首歌作為alarm clock ringtone; 大家一早起來換衣服時都開心d)
http://www.youtube.com/watch?v=Ce_DxJFdgM4

Unknown 說...

dear friend, thanks for sharing.

what is this movie?

"and if i open my heart again, i guess i'm hoping you'll be there for me in the end"

to see who's that lucky guy.

sometimes there is no need to find this way, the way had been paved for you.

匿名 說...

那齣戲好像是"冧歌有情人",但我沒有看過.