搜尋此網誌

2008年1月10日星期四

簡單的幸福

杭州同事L跟她先生來香港3天. 相約我在星期天晚上吃板前壽司.

同事L和我同年出生, 結了婚產了子. 她快來香港, 我們最近msn得較多.

剛談起新加坡那女強人manager. (我們公司盛產嫁不出的manager) 我跟同事L笑說: 你幸福多呢.
"我是簡單的幸福,有愛我的先生,有可愛的兒子,家庭相對富足,可以了,不是很有錢,但是不會為錢去發愁,有什麼不好呢?要那麼多錢做什麼?"

我靠一個人都可以幸福吧. 希望40歲時, 我不會只有工作...

6 則留言:

Unknown 說...

the sentence from your colleague is really meaningful. this is a really good target.

in your 40 year old time, you will be happier and better than now, please trust. however, i think you better to find a life-long partner, since your idea (strange or not) would have a way to share, just like me.

板前壽司, what time you have to go this Sun? I have never been to this restaurant...

匿名 說...

板前壽司 - 銅鑼灣,尖沙咀, 機場都有.你在尖沙咀卸低我就可以了.

Unknown 說...

卸低, it seems that you are healthy

ok, no problem...

!!!Gnadenlos muss sein 說...

Wenn du 40 bist....dann werden die fetten Jahre vorbei gewesen sein. (Futur II)

Unknown 說...

另一半可以分享自己的快樂或難過,病時佢會在旁遞杯水,這些有時朋友及家人都未必能做到....

Unknown 說...

sorry, i mean heavy